یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی وعده تقویت رقابت صنعت دفاعی این کشور را داد و گفت برگی جدید در تاریخ این کشور در حال نوشته شدن است.

رئیس جمهوری کره جنوبی: صنعت دفاعی در حال نوشتن برگی جدیدی در تاریخ است

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، یون سوک یول در مراسم بازگشایی نمایشگاه دفاعی و فضانوردی بین المللی سئول ۲۰۲۳ در پایگاه هوایی سئول واقع در سئونگنام در جنوب سئول با وعده تقویت صنعت دفاعی گفت برگی جدید در تاریخ این کشور در حال نوشته شدن است. این نمایشگاه به مدت ۶ روز تا یکشنبه آینده ادامه دارد.

قرار است نمایشگاه امسال با حدود ۵۵۰ شرکت از ۳۵ کشور برگزار شود و به نظر می رسد حدود ۳۰ هزار بازدیدکننده داشته باشد که شامل ۱۱۴ مقام دفاعی و ارتشی از ۵۵ کشور باشند. بدین ترتیب این نمایشگاه دوسالانه بزرگترین مراسم خود را از زمان بازگشایی در سال ۱۹۹۶ را برگزار خواهد کرد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در سخنانش گفت: «کشوری که زمانی وابسته به کمک و واردات سلاح بود اکنون به سطح استقلال تولید جنگنده و صادرات آن رسیده است. صنعت دفاعی، صنعتی ملی استراتژیک است که پشتیبان دفاع ملی و اقتصاد است. »

براساس داده های مورگان استانلی سال گذشته صادرات سلاح کره جنوبی رکورد ۲۲.۹ تریلیون وون معالدل ۱۷.۹ میلیارد دلار را با امضای قراردادهای مهمی با لهستان برای صادرات تانک های K۲، هویتزرهای K۹T، جنگنده های FA-۵۰ و موشک های چونمو شکست.

تقویت رقابت صادرات سلاح یکی از اهداف کلیدی در دولت یون سوک یول است. وی همچنین تاکید کرد حمایت فعالانه دولت از صنعت هوافضا منجر به دورانی جدید با هدف تبدیل شدن به یکی از ۵ کشور اول دنیا در تکنولوژی فضایی خواهد شد.

یون سوک یول در پایان خاطرنشان کرد حضور نیروهای آمریکایی در نمایشگاه سال جاری نشان دهنده ظرفیت های خیره کننده اتحاد و ائتلاف آمریکا و کره جنوبی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.